• Site en Français Site en Français

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 43

Deze week praten we je bij over maken van een goed contentmarketingplan, de Do’s en Dont’s van YouTube advertising en de kansen van interactieve e-mail. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 43: Strategieloze contentmarketing, waar gaat het mis? Een reis maken zonder bestemming brengt je niet vaak waar je uiteindelijk wilt komen. Dat […]

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 43 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Deze week praten we je bij over maken van een goed contentmarketingplan, de Do’s en Dont’s van YouTube advertising en de kansen van interactieve e-mail. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 43:

Strategieloze contentmarketing, waar gaat het mis?

Een reis maken zonder bestemming brengt je niet vaak waar je uiteindelijk wilt komen. Dat geldt ook voor contentmarketing. Je hebt een uitgekiend plan nodig om er profijt uit te halen. Maar waar moet je dan rekening mee houden? In het blogartikel op Frankwatching zijn vijf punten beschreven waar je rekening mee dient te houden wanneer je begint met contentmarketing. Lees snel verder!

Contentmarketing zonder strategie, waar gaat het mis?

Open API’s en de digitale transformatie

Op CIO lees je dat de digitale transformatie van TicketMaster onder andere gestuwd wordt door het maken en beschikbaar stellen van open API’s. Ook als je e-commerce serieus neemt vormt digitale transformatie een belangrijk onderwerp. Het realiseren en vrijgeven van API’s stellen ook je interne organisatie in staat mee te denken en te bouwen aan de doelen van je organisatie. Hoe open is jouw organisatie na de digitale transformatie?

Een makkelijke manier om A/B testen te prioriteren

Er zijn verschillende frameworks waarmee je A/B test-ideeën kan prioriteren, bijvoorbeeld het PIE-framework en het ICE-framework. Deze frameworks zijn eenvoudig, maar soms nog lastig in te vullen. Het model dat ConversionXL voorstelt haakt in op eerdere modellen, maar voegt hier specifiekere vragen aan toe, waardoor de prioritering objectiever wordt. In dit artikel leggen ze alles uit over frameworks én je kunt een excelsheet downloaden, zodat je direct zelf aan de slag kan!

Hoe verleid je bezoekers tot herhaalbezoek?

Hoe verleid je bezoekers tot herhaalbezoek?
Het is algemeen bekend dat klanten die terugkomen meer opbrengen dan nieuwe klanten. Daarom willen bedrijven zoveel mogelijk terugkerende bezoekers genereren. Dit kan gedaan worden via e-mail, maar nu ook met een browser push notificatie. Deze notificatie is beschikbaar voor vrijwel alle mobiele- en webbrowsers. Dit artikel van Webanalisten gaat dieper in over hoe dit in zijn werk gaat.

YouTube Advertising, de Do’s en Dont’s

YouTube Advertising, de Do's en Dont'sGoogle claimt dat YouTube advertising tot betere resultaten leidt dan een traditionele TV Commercial. In tegenstelling tot TV kan de doelgroep online via YouTube zeer effectief bereikt worden door de legio targetingmogelijkheden. Welke boodschap wil je communiceren? En op welke KPI’s mag je een YouTube campagne afrekenen? Lees snel verder op Emerce!

Ontdek de kansen die interactiviteit in e-mail biedt

Ontdek de kansen die interactiviteit in e-mail biedt Vanuit je e-mail: kledingmaat, kleur en dus het gewenste product al toevoegen aan je winkelwagen zonder daarvoor door te hoeven te klikken naar de productdetailpagina? Dit kan door interactiviteit toe te voegen aan je e-mailcampagne. Hierdoor wordt het voor jouw klant nog makkelijker om te reageren op jouw aanbod. Dit blogartikel van Litmus schetst een goed beeld van wat interactiviteit in e-mail inhoudt en welke kansen dit biedt.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 43 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Read full article on Nieuwe zaak


Copyright © 2016 Nextmove